progresszor 2009.08.14. 08:27

vili

Nagy ajándékot kapott egyszer a nemzet a Familia Kft. nevű médiapiaci tévedéssel. Persze nem csak azért, mert a két termékelhelyezés közötti félmondatok jó része a Kövér Vilmos nevű, félgügyére formált szereplő csesztetésétől szólt.

A prekapitalista szörnyszülött sikere legalább három helyen érhető tetten. Egyrészt a rendező megalapozta hírnevét, aki azóta sikert, sikerre halmoz. Másrészt, ha valaki túl bonyolultan magyaráz el valamit másoknak, most már simán visszakérdezhet lekezelően: ~?. Harmadrészt, posztunk névadójának megformálóját sikerült megóvni a médiaipar álságos kétszínűségétől. Színházi szerepeire tud koncentrálni.

Persze ami másnak siker, nekünk könnyen lehet kudarc. Így, a kockázatok mérlegelése mellett azt javaslom, hogy inkább ne használjuk.

 

Köszönjük, Tibor!

12 komment

Címkék: ciki

A bejegyzés trackback címe:

https://tiltottszavak.blog.hu/api/trackback/id/tr921307005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

;-)

Köfike, örülök, hogy hozzájárulhattam a tiltott szavak egyre bővülő tárházához!
Na, ez most ugrott be: avanzsál. Ez is MEGÉR EGY MISÉT, ha értitek, hogy mondom.
@Nyelvész Józsi: A 'megér egy misét' alap modorosságnak hangzik, de azért van mögötte történelem, ami lehet akár menő is.

hell.blog.hu/2009/05/13/parizs_meger_egy_miset

Én lazán bevállalnék egy vallást, hogy kőnig legyek valami tip-top országban, ha érted, mire célzok.
sztem mehet az 'evidens' is. ha nem 100% tudományos környezetben hagzik el, akkor az illető golyót érdemel.

Evidens, hogy tegnap mozi után kajcsiztunk egyet, mér, ti nem szoktatok?
A legalapabb tiltott szó ("pasi") volt már vajon?

@zsirfeka: Még egy kevésbé tip-top országért is, ott pöffeszkednék, mint I. József, érted. :D
A "brillírozik" szó, volt már vajon? ;)

Frissítésbe' mikor lehet reménykedni?
@Nyelvész Józsi: ma volt egy kis update. a bizottság továbbra is folyamatosan hozza tiltó határozatait. a nyilvánosságra hozatal folyamatos. minden javaslatot köszönünk és megfontolunk.
Triviális ! Na ez a szó engem nagyon lehoz.
Triviális! Na ez engem nagyon lehoz.
nem tudom, szerintem a vili inkább a világos? rövidítése, én sose nem gondoltam másra, mikor ezt használtam (még valamikor kisiskolás korban - néha még most is kicsúszik : ), de persze lehet másnak más.
Igen, a vili a "világos?" rövidítése, szerintem is.

Pont olyan idétlen rövidítés, mint pari, sali, cseri, sőt. kápisali, kápifőzi (!) (káposztasaláta, káposztafőzelék).

Szavak felesleges becézgetése volt már?
Csak egy érdekesség:
"Na most nyisd ki az összes füledet, jó?! Ettől a pillanattól kezdve nem vagy terminátor, vili?" - utasította rendre a zabolátlan gépszörnyet a kis John Connorka a Terminátor 2-ben. Azt ugyan nem tudom, hogy a magyar szinkron 1991-ben pontosan mikor készült, de film itthon 1991. augusztusában jelent meg. A Família Kft. pilot részeit pedig csak 1991. októberében kezdték sugározni a tévében.
süti beállítások módosítása